Komunikacja miejska w Ostrawie – ceny biletów


Ostrava posiada dobrze rozwinięty i tani system publicznego transportu. Autobusy, tramwaje i trolejbusy kursują często i można nimi dojechać w każdy zakątek miasta. W Ostravie obowiązuje taryfa czasowa, a za przejazd najwygodniej i najtaniej zapłacić kartą Visa lub MasterCard.

Ceny biletów na komunikację miejską w Ostrawie

Bilety jednorazowe normalne papierowych

Bilet 10 minutowy – 16 Kč ok. 2,60 zł
Bilet 30 minutowy (lub 45 minut w weekendy i święta) – 20 Kč ok. 3,20 zł
Bilet 60 minutowy (lub 90 minut w weekendy i święta – 30 Kč 4,80 zł
Bilet 24 godzinny – 80 Kč 12,80 zł

Bilety jednorazowe ulgowe papierowe

Bilet 10 minutowy – 8 Kč ok. 1,30 zł
Bilet 30 minutowy (lub 45 minut w weekendy i święta) – 10 Kč ok. 1,60 zł
Bilet 60 minutowy (lub 90 minut w weekendy i święta – 15 Kč 2,40 zł
Bilet 24 godzinny – 40 Kč 6,40 zł

Bilety krótkoterminowe papierowe

Bilet 24-godzinny normalny – 80 Kč
Bilet 24-godzinny ulgowy – 40 Kč
Bilet 24-godzinny grupowy – 200 Kč
/bilet grupowy przeznaczony jest dla max. 5 osób, z czego dwie mogą być starsze niż 15 lat/

Bilet 3-dniowy  normalny – 220 Kč
Bilet 3-dniowy ulgowy – 110 Kč

Bilety jednorazowe normalne elektroniczne

Bilet 10 minutowy – 14 Kč
Bilet 45 minutowy –  20 Kč ok. 3,20 zł
Uwaga! Kupując w bilety elektroniczne nie musisz się zastanawiać, czy bardziej opłaca się kupić kilka biletów jednorazowych czy jeden dobowy. System po koniec dnia zliczy twoje wszystkie przejazdy i jeśli koszt biletów jednorazowych przekroczy cenę biletu dziennego, czyli 80 koron, obciąży cię jak za bilet dzienny. Tak więc masz pewność, że bez względu na to ile razy jeździłeś w ciągu dnia, nigdy nie zapłacisz więcej jak 80 Kč.

Uwaga! Obecnie nie ma możliwości zakupu elektronicznego biletu ulgowego

Uwaga! Jeśli podróżujesz w grupie, możesz do swojego biletu dokupić max. 4 bilety dodatkowe dla swoich współtowarzyszy.

Tańsze bilety dla rodzin

Komunikacja miejska w Ostravie jest bardzo prorodzinna. W czasie weekendów, świąt państwowych oraz w lipcu i sierpniu na jednym papierowym bilecie dobowym za 80 Kč może podróżować do 2 dorosłych oraz 3 dzieci. W dzień powszedni bilet dla takiej grupy kosztuje 200 Kč.

Gdzie kupić bilety komunikacji miejskiej w Ostravie?

Bilety papierowe

Bilety papierowe można kupić w żółtych automatach zlokalizowanych przy wielu przystankach. Jednak pamiętaj, że automaty akceptują jedynie bilon. Bilety możesz kupić także w informacji turystycznej (wykaz punktów znajdziesz tutaj) oraz w trafikach.

Bilety elektroniczne

Bilety elektroniczne kupujesz bezpośrednio w autobusie, tramwaju czy trolejbusie. Wystarczy przyłożyć zbliżeniową kartę bankową Visa PayWave czy MasterCard PayPass do żółtego kasownika i gotowe (szczegółową instrukcję znajdziesz w dalszej części tekstu).
Uwaga! Kasownik nie drukuje biletu! Bilet zarejestrowany jest w formie elektronicznej. W przypadku kontroli, rewizorowi należy okazać kartę płatniczą, którą kupowany był bilet.

Zakup biletu w pojeździe komunikacji miejskiej przy użyciu karty bankowej.

  1. Wejdź po pojazdu.
  2. Zbliż kartę do żółtego kasownika i poczekaj aż na wyświetlaczu pojawi się napis „Platebni karta evidovana”.
  3. Jeśli jedziesz krócej niż 10 minut, wychodząc z pojazdu ponownie zbliż kartę. System naliczy opłatę za najtańszy bilet. Jeśli jedziesz dłużej niż 10 minut, przy wyjściu nie musisz zbliżać karty.

zrzut-ekranu-2017-01-11-o-14-10-08

Rejestracja karty płatniczej w systemie biletowym DPO

Żeby kupować elektroniczne bilety nie musisz rejestrować swojej karty. Jednak jeśli to zrobisz, uzyskasz dostęp do informacji billingowych oraz zyskasz możliwość łatwego złożenia ewentualnej reklamacji. Kartę możesz zarejestrować w dowolnym momencie, nawet w kilka miesięcy po zakupie biletów.

Rejestracja karty krok po kroku

Wejdź na stronę karta.dpo.cz i wybierz opcję Registrovat
Wpisz swój adres poczty elektronicznej i hasło. Zostaniesz przekierowany na stronę banku, by wprowadzić dane karty płatniczej.
Na stronie banku obsługującego płatności DPO podaj dane swojej karty dokładnie tak, jak przy płatności w sklepie internetowym.
Bank zweryfikuje twoją katę i dokona autoryzacji na kwotę 1 korony. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu maksymalnie kilku dni.
Jeśli karta została zweryfikowana pozytywnie, system wyśle wiadomość z linkim aktywacyjnym na twój adres e-mail.
Sprawdź pocztę i kliknij w link, by aktywować konto.
Po zalogowaniu się do systemu możesz zarządzać swoimi kartami (opcja Moje karty) oraz przeglądać zakupione bilety (opcja Přehled jednotlivých jízdenek)

 

Po wybraniu opcji Moje karty możesz zarządzać kartami – dodawać nowe lub usuwać uprzednio dodane.
Po wybraniu opcji Přehled jednotlivých jízdenek możesz przeglądać historię zakupionych biletów. Na początek musisz wybrać okres, za jaki system ma wyświetlić twoje zakupy.
Po kliknięciu w kod transakcji (Kód dopr. transakce) system wyświetli szczegółowe informacje na temat twojego biletu.
Szczegółowe informacje obejmują datę i czas kolejnych przesiadek oraz koszt poszczególnych segmentów twojej podróży.