Pendolino České Dráhy

Jak zwrócić bilet kolejowy na České Dráhy

Zwrot biletu zakupionego na pociąg České Dráhy jest bardzo prosty i ogranicza się do kilku kliknięć.

Jeśli bilet kupiłeś przez internet, zwrotu najłatwiej dokonasz za pomocą aplikacji Můj vlak. Cała procedura zajmie ci dosłownie kilka sekund, a pieniądze otrzymasz najpóźniej następnego dnia.
Jeśli bilet kupiłeś w kasie, zasady zwrotu znajdziesz na końcu tego wpisu.


Więcej na temat aplikacji Můj vlak znajdziesz tutaj.


Pamiętaj: Bilet możesz zwrócić bez żadnych kosztów do 15 minut przed odjazdem pociągu. Wyjątkiem są bilety sieciowe, które możesz zwrócić do godziny 23:59 w przededniu rozpoczęcia ważności biletu.

Zwrot biletu za pomocą aplikacji Můj vlak

1

Wybierz bilet

Z dolnego menu aplikacji wybierz opcję Jízdenky. Z listy wybierz bilet, który chcesz oddać i kliknij zieloną strzałkę widoczną z prawej strony biletu.

2

Przejdź do edycji biletu

Przewiń kartę z biletem do samego dołu, aż zobaczysz przycisk Vrátit / změnit. Kliknij go.

3

Rozpocznij procedurę zwrotu

Kliknij przycisk Vrátit celou jízdenku, by rozpocząć procedurę zwrotu.
TIP: Jeśli sam rezygnujesz z podróży, ale chcesz przekazać swój imienny bilet komuś innemu, wybierz opcję Změnit jméno cestujícího i podaj dane nowego uzykownika biletu.

4

Potwierdź chęć zwrotu

W tej karcie musisz podać powód zwrotu. Nie będzie to trudne, bo na liście jest tylko jedna opcja „z przyczyn leżących po stronie pasażera”, w dodatku zaznaczona domyślne. Kliknij przycisk Pokračovat.

5

Wybierz sposób zwrotu pieniędzy

Jeśli chcesz otrzymać zwrot środków na kartę, którą płaciłeś za bilet, wybierz opcję Učet platební karty, ze které byl nákup hrazen, następnie kliknij przycisk Dokončit. Karta zostanie uznana przez ČD w ciągu kilku minut, ale środki, w zależności od banku, pojawią się najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.
Jeśli chcesz kupić nowy bilet natychmiast, wybierz opcję ČD Kredit. Środki trafią na specjalne konto i będą dostępne natychmiast.
Uwaga: opcja ČD Kredit jest dostępna tylko dla osób, które uruchomiły sobie taki rachunek w portalu klienta.

Jak zwrócić bilet kupiony w kasie?

Bilet zakupiony w kasie możesz zwrócić wyłącznie w kasie. Zwrot przez internet nie jest możliwy. Zwrotu możesz dokonać w dowolnej kasie, niekoniecznie w miejscu zakupu. Zwracając bilet najpóźniej do godziny 23:59 w przededniu rozpoczęcia ważności biletu, otrzymasz pełną kwotę. Zwracając bilet w dniu odjazdu pociągu, zostanie potrącona opłata w wysokości 100 koron. Niewykorzystany bilet możesz zwrócić najpóźniej do północy w dniu odjazdu.

Skomentuj wpis

Udostępnij
Przypnij
Tweetnij
Udostępnij