Jak kupić bilet na pociąg Leo Express – instrukcja krok po kroku

Z tego wpisu dowiesz się jak kupić lub zwrócić bilet na pociąg Leo Express przez internet oraz przez aplikację mobilną. Jest to kompletny przewodnik krok po kroku dla osób całkowicie początkujących. 

Pamiętaj, że Leo Express prowadzi sprzedaż biletów także w tradycyjnych punktach sprzedaży, których aktualną listę znajdziesz tutaj.

Rejestracja w programie Smile Club

Przez system internetowy możesz kupować bilety bez rejestracji, jednak członkostwo w Smile Club przyniesie ci wiele korzyści. Jako osoba zarejestrowana będziesz miał dostęp do historii zakupów, szybkiego zwrotu biletów i kilku innych przydatnych funkcji.

Krok 1
Wejdź na stronę leoexpress.com. Kliknij ikonkę z ludzikiem, widoczną w prawym górnym rogu ekranu.

Krok 2
Zostaniesz przekierowany na stronę Smile Club. Kliknij przycisk Zarejestruj się.

Krok 3
Wypełnij krótki formularz rejestracyjny. Zostaniesz poproszony o podstawowe dane, takie jak e-mail, numer telefonu (może być polski) oraz adres.
TIP: aby wpisać polskie numer telefonu, rozwiń listę zaznaczoną strzałką i wybierz +48

Wybierz walutę w jakiej będą prezentowane ceny biletów, zaznacz akceptację regulaminu i zgodę na przetwarzanie danych. Następnie kliknij przycisk Rejestracja za darmo.

Krok 4
Na adres e-mail podany przez ciebie podczas rejestracji przyjdzie wiadomość z linkiem potwierdzającym. Kliknij go, by aktywować konto.

Zakup biletu przez stronę www

Krok 1
Wejdź na stronę leoexpress.com. Kliknij ikonkę z ludzikiem, widoczną w prawym górnym rogu ekranu.

Krok 2
Zaloguj się do Smile Club
Krok 3
Kliknij w link Rezerwacja

Krok 4
W pole wyszukiwarki wpisz parametry podróży i kliknij Wyszukaj połączenie

Krok 5
System rezerwacyjny wyświetli listę połączeń w wybranym przez ciebie dniu. Wybierz połączenie, które interesuje i kliknij przycisk Kup bilet.

Krok 6
Wybierz klasę podróży i kliknij Kup bilet

Krok 7
System rezerwacyjny wyświetli plan pociągu. W tym kroku możesz wybrać konkretny wagon i miejsce. Kliknij Dodaj do koszyka, by przejść do płatności.

Krok 8 – door to door (usługa dostępna wyłącznie w Krakowie)
Na terenie Krakowa możesz skorzystać z dodatkowej usługi Door to Door – za niewielką opłatą możesz zostać przewieziony z domu na dworzec lub z dworca do domu busem Leo Express. Jeśli jesteś zainteresowany usługą, kliknij przycisk Dodaj. System poprosi cię o wpisanie adresu i poda dokładny koszt dojazdu. Na zakończenie kliknij Do koszyka.

Krok 9
Wybierz sposób płatności, zaakceptuj regulamin i kliknij Zapłać.

Krok 10
Zostaniesz przekierowany na stronę bramki płatności. Wprowadź dane karty i kliknij przycisk Zaplatit, po uzyskaniu autoryzacji zostaniesz automatycznie przekierowany do strony Leo Express.

Krok 11
Aby zobaczyć lub wydrukować bilet przejdź na główną stronę Smile Club i kliknij zakładkę moje bilety. Pamiętaj, że drukowanie biletu nie jest wymagane, wystarczy, że podczas przejazdu będziesz go mógł okazać w formie elektronicznej.

Zwrot biletu

Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz odbyć podróży, bilet Leo Express możesz zwrócić do 15 minut przed odjazdem pociągu bez żadnych opłat.

Krok 1
Wejdź na stronę leoexpress.com. Kliknij ikonkę z ludzikiem, widoczną w prawym górnym rogu ekranu.


Krok 2
Zaloguj się do Smile Club

Krok 3

Kliknij zakładkę moje bilety. Wybierz bilet, który chcesz zwrócić i kliknij symbol kosza na śmiecie. Potwierdź chęć zwrotu biletu. Pieniądze wrócą do ciebie w postaci Leokoron, które będziesz mógł wykorzystać na zakup kolejnych biletów LeoExpress

Zakup biletu przez aplikację mobilną Leo Express

Krok 1
Pobierz aplikację Leo Express z App Store lub Google Play

Krok 2
Uruchom aplikację i kliknij Więcej. Następnie zaloguj się danymi swojego konta Smile Club.

Krok 3
Kliknij ikonkę Połączenia, widoczną w lewym dolnym rogu ekranu. W pole wyszukiwarki wpisz parametry podróży i kliknij Wyszukaj połączenie.

Krok 4
System rezerwacyjny wyświetli listę połączeń w wybranym przez ciebie dniu. Wybierz połączenie, które interesuje i kliknij przycisk z białą strzałką na pomarańczowym tle.

Krok 5
Aplikacja wyświetli szczegóły połączenia wraz z ilością dostępnych miejsc. Aby kontynuować zakup kliknij Kup bilet.

Krok 6
Wybierz klasę podroży i kliknij Kup Bilet

Krok 7
Aplikacja wyświetli plan pociągu. Wybierz wagon i miejsce, następnie kliknij kontynuuj.

Krok 8
Aplikacja wyświetli podsumowanie. Jeśli wszystkie parametry biletu się zgadzają, kliknij przycisk Płatność

Krok 9
Na kolejnym ekranie wybierz sposób płatności, zaakceptuj regulamin usług i kliknij zapłać.
Krok 10
Zostaniesz przekierowany na stronę bramki płatności. Wprowadź dane karty i kliknij przycisk Zaplatit, po uzyskaniu autoryzacji zostaniesz automatycznie przekierowany do strony Leo Express.

Krok 11
Aby zobaczyć bilet kliknij ikonkę Bilety widoczną w dole ekranu. Pamiętaj, że drukowanie biletu nie jest wymagane, wystarczy, że podczas przejazdu będziesz go mógł okazać w formie elektronicznej.

Aby zwrócić bilet przez aplikację mobilną

Uruchom aplikację. Kliknij ikonkę Bilety widoczną w dole ekranu. Wybierz bilet, który chcesz zwrócić. Przewiń ekran, pod ceną znajdziesz symbol kosza. Kliknij go i potwierdź chęć zwrotu biletu. Pieniądze wrócą do ciebie w postaci Leokoron, które będziesz mógł wykorzystać na zakup kolejnych biletów LeoExpress.

Skomentuj wpis

Udostępnij
Przypnij
Tweetnij
Udostępnij