Muzeum Techniki Tatra w Koprzywnicy

Muzeum Techniki Tatra mieści się w budynku miejskiego domu kultury niedaleko fabryki – z resztą Koprzywnica to małe miasto, i tak wszystko jest niedaleko siebie. Nie sposób go przeoczyć, bo przed budynkiem stoi słynna Slovenská strela – motorowy wóz kolejowy, produkowany przez Tatrę. W środku znajdziesz bogatą ekspozycję auto osobowych, ciężarówek, lekkich samolotów i innych rzeczy produkowanych w zakładach TATRA.

Muzeum Techniki Tatra – informacje ogólne

Choć marka TATRA w Polce kojarzona jest jedynie z ciężarówkami, zakłady w Koprzywnicy przez dziesięciolecia produkowały także samochody osobowe. Auta TATRA od strony technicznej były zdecydowanie bardziej zaawansowane niż Škody, wyróżniały się niebanalnym wyglądem oraz dość wysoką ceną, przez co TATRA nie stała się masowym narodowym autem Czechów. Samochody z końca produkcji, czyli z lat dziewięćdziesiątych miały wyposażenie godne marek klasy premium. Auto można było zamówić z takimi dodatki jak: automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, podgrzewane fotele, elektryczne szyby czy lusterka, skórzana tapicerka, rolety… Do tego wielkie, ponad 3-litrowe silniki. Nie da się ukryć, że przy TATRACH wszystkie Škody Favorit, Polonezy i Łady Samary wypadały blado. Niestety ekonomia zrobiła swoje. Obywateli państwa postkomunistycznego nie było stać na takie luksusy, a w krajach zachodnich TATRA nie miała żadnych szans. Produkcji samochodów osobowych w Koprzywnicy zaprzestano, a osobowe TATRY na czeskich drogach należą do rzadkości i zawsze budzą ogromne zainteresowanie kierowców.

Ekspozycje w Muzeum Techniki Tatra

Samochody osobowe

Ciężarówki

Podwozia

W przestworzach

Muzeum Techniki Tatra – moja opinia

Muzeum TATRY jest mniej znane niż muzeum Škody, jednak uważam je za ciekawsze. Nie tylko ze względu na ilość eksponatów, ale też jakość ekspozycji. Po wizycie u Škody czułem lekkie rozczarowanie niedostępnością aut, u TATRY spędziłem kilka godzin i ani chwili się nie nudziłem. Auta były na wyciagnięcie ręki, a ilość dodatkowych informacji powalająca. Z resztą od czasu, gdy w Koprzywnicy pojawiło się konkurencyjne prywatne muzeum aut, muzeum TATRY bardziej otworzyło się na zwiedzających. Zrezygnowano z opłaty za fotografowanie – teraz wręcz zachęcają do robienia zdjęć; dodano multimedia dostępne dla smartfonów (na terenie muzeum działa sieć WiFi, a smartfon możny wypożyczyć w recepcji) – wystarczy przybliżyć telefon do tabliczek informacyjnych lub zeskanować kod; za bilet można (wreszcie!) zapłacić kartą.

Muzeum Techniki Tatra – informacje praktyczne

Godziny otwarcia Muzeum Techniki Tatra

Ile kosztuje wstęp do Muzeum Techniki Tatra

Jak dojechać do Muzeum Techniki Tatra w Koprzywnicy

Samochód

Pociąg

Ze stacji: Bohumín / Ostrava hl.n. / Ostrava-Svinov pociągiem do stacji Studénka, następnie przesiadka w pociąg do stacji Kopřivnice. Całkowity czas przejazdu ze stacji Bohumín do stacji Kopřivnice od 1:20 do 1:34 w zależności od wybranego połączenia. Orientacyjny koszt biletu normalnego: 80 Kč.

Ze stacji: Český Těšín pociągiem do stacji Frýdek-Místek, następnie przesiadka w pociąg do stacji Veřovice, a następnie przesiadka do stacji Kopřivnice. Całkowity czas przejazdu ze stacji Český Těšín do stacji Kopřivnice około 2 h. Orientacyjny koszt biletu normalnego: 110 Kč.

Ze stacji: Český Těšín pociągiem do stacji Ostrava-Svinov, następnie przesiadka w pociąg do stacji Studénka, a następnie przesiadka do stacji Kopřivnice. Całkowity czas przejazdu ze stacji Český Těšín do stacji Kopřivnice około 2:05. Orientacyjny koszt biletu normalnego: 124 Kč.

Komentarze

3 thoughts on “Muzeum Techniki Tatra w Koprzywnicy”

  1. Marcin Szala

    W muzeum Skody nie byłem, natomiast z Tatry wychodziłem zachwycony! Na pewno warto tam zajrzeć.

Comments are closed.